Belgen hebben een probleem met prospectie

DEEL:

Belgen hebben een probleem met prospectie en juist communiceren. Dit blijkt uit een recente studie. Belgische bedrijven gaan voora...

Belgen hebben een probleem met prospectie en juist communiceren.
Dit blijkt uit een recente studie. Belgische bedrijven gaan vooral uit van de sterkte van hun product (het product verkoopt zichzelf) en dat klanten er wel om zullen vragen.
Maar wie ligt er wakker van uw product? Wie is dagdagelijks bezig met uw product? Wie kent de voordelen van uw aanbod? Wie weet dat u bestaat?
In vele gevallen is het antwoord 'veel te weinig'.
Het gevolg is dat de verkoopresultaten veel te pover zijn.
Uit dezelfde studie blijkt dat bedrijven die aan permanente kwalitatieve prospectie doen, hun verkoopdoelstellingen bereiken.
In een b-t-b-omgeving is telefonische prospectie de meest efficiënte manier om te prospecteren.
Waarom? U krijgt de kans om te argumenteren en u krijgt onmiddellijk feedback op uw aanbod van de prospect. Op het einde van de dag weet u waar u naar toe kunt gaan om uw aanbod voor te stellen.
Maar,... telefonische prospectie vergt kennis, tijd en een goed adressenbestand.
Of u de prospectie zelf doet of uitbesteedt, kwalitatieve prospectie rendeert zonder twijfel!
De meeste productfolders, advertenties, websites,... worden opgesteld door het bedrijf (en eventueel hun communicatiebureau).
Maar uw folder, advertentie, website,... is bedoeld voor uw klanten en prospects. Wat willen zij van uw bedrijf en aanbod weten?
Uit een studie bij 137 adverteerders en bedrijven blijkt dat slechts 1,2% aan hun prospects (de markt) vragen op welke wijze ze benaderd willen worden en welke info zij wensen.
Is dit de reden waarom heel veel reclame verkeerd of niet begrepen wordt?
In een markt waarbij klanten zeer kritisch zijn, is het essentieel om op voorhand te weten op welke manier (communicatiemiddelen) u ze moet benaderen en wat u moet vertellen. Tip: ga niet enkel af op de mening van uzelf en enkele klanten. U moet vooral weten waarom er nog zoveel geen klant zijn. Enkel dan kunt u groeien. U moet hiervoor wel open staan voor kritiek. Maar geloof me, het zal u geen windeieren leggen!
Naam

afsluittechniek doelstellingen faq in de kijker jobs nieuws onderzoek opleiding productopleiding prospectie rendabel rendabiliteit sales sales coaching sales doelstelling sales manager sales resultaten stimuleren verkoopsgesprek werkmethode
false
ltr
item
Skondras Belgium: Belgen hebben een probleem met prospectie
Belgen hebben een probleem met prospectie
https://1.bp.blogspot.com/-dTczYOfoHpc/VyifUxsul5I/AAAAAAAAAuY/HzIPONwL5KUQBH3nPETL4PhtDNZpWPRbACLcB/s640/Skondras-68.jpg
https://1.bp.blogspot.com/-dTczYOfoHpc/VyifUxsul5I/AAAAAAAAAuY/HzIPONwL5KUQBH3nPETL4PhtDNZpWPRbACLcB/s72-c/Skondras-68.jpg
Skondras Belgium
http://skondras.blogspot.com/2008/09/belgen-hebben-een-probleem-met.html
http://skondras.blogspot.com/
http://skondras.blogspot.com/
http://skondras.blogspot.com/2008/09/belgen-hebben-een-probleem-met.html
false
4288584766086914505
UTF-8
Geen artikelen gevonden ZIE ALLES Lees meer Antwoord Verwijder antwoord Delete Door Home PAGINAS ARTIKELEN Zie alles AANBEVOLEN LABEL ARCHIEF SEARCH ALLE ARTIKELEN Geen artikel gevonden Back Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zopas 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg DEZE OPMERKING IS PREMIUM Deel a.u.b. om te ontsluiten Kopie alle code Selecteer alle code Alle code is gekopieerd naar het clipboard Kan geen code/tekst kopiëren. Druk [CTRL]+[C] (of CMD+C with Mac) om te kopiëren