Welke zijn de belangrijkste redenen dat meer en meer bedrijven hun sales aanpak grondig laten analyseren? - om de minpunten zo snel mo...
Welke zijn de belangrijkste redenen dat meer en meer bedrijven hun sales aanpak grondig laten analyseren?
- om de minpunten zo snel mogelijk te corrigeren
- om 'oogkleppen' te vermijden en snel in te spelen op nieuwe opportuniteiten
- om het sales team te dynamiseren
- om de sales resultaten structureel (niet toevallig) te verbeteren
Op basis van de afgelopen sales audits is het verbluffend hoeveel opportuniteiten bedrijven onbenut laten.
Veelal komt dit omdat
- het sales team 'vastgeroest' is
- het sales team op routine gaat werken
- het sales team onevenwichtig samengesteld is
- er geen duidelijke visie is
- de sales kennis (management of verkoop capaciteiten) ontbreekt
Vooral in een mindere periode (denk aan de recente economische crisis) komt dit boven water.
Welke zijn de resultaten na de sales audit?
- 78% van de bedrijven ziet een dynamisering van hun sales team
- bij 24% van de bedrijven wordt het sales team herschikt
- bij 96% van de bedrijven is er na de audit wel een duidelijke visie
- bij 73% van de bedrijven verbeteren de sales resultaten op korte termijn
- 69% van de bedrijven is verwonderd over de opportuniteiten die ze hebben laten liggen
- 88% van de bedrijven wenst om de drie jaar een sales audit te doen (na de eerste audit)
De conclusie is duidelijk. Alle markten veranderen voortdurend. De concurrentie wordt alsmaar beter.
U moet de veranderingen én uw concurrenten kennen, begrijpen en hierop inspelen.
Dat is zoeken naar oplossingen om uw producten/diensten te blijven verkopen.
Een sales audit geeft u een klare kijk op uw huidige sales aanpak én tegelijkertijd ook oplossingen.
Skondras heeft de specialisten in huis om een sales audit bij u uit te voeren. U krijgt vooral geen statisch rapport maar wel
een helder beeld en praktische oplossingen om uw sales resultaten te verbeteren.
"Your business begins, when you sell something".