Heel veel bedrijven verhogen nu al hun commerciële acties voor 2012. In 2008 en 2009 werd er vooral gefocust op kostenbesparingen. Enke...
2012 blijkt economisch een moeilijk jaar te worden. Vandaar dat heel veel bedrijven (kmo's en grote bedrijven) nu al hun voorzorgen nemen. Dit betekent dat zij extra commerciële acties voorzien zoals meer prospectie (telefonisch, mailings, advertenties), de verkooptechnieken van hun verkopers aanscherpen, extra verkopers (hunters) aanwerven, hun dealernetwerk uitbreiden, hun verkoopsstructuur optimaliseren.
Ook de marketing speelt een belangrijke rol om de verkoop te ondersteunen zoals het zoeken van nieuwe afzetmarkten, het lanceren van nieuwe producten, het zoeken naar het juiste communicatieconcept en de juiste communicatiemix. Communicatieconcepten veranderen veel sneller dan voorheen omdat de klant verandering verwacht. We leven in een markt waar verandering als hot en dynamisch wordt ervaren. Let wel, dit geldt enkel voor de particuliere markt. In de b-t-b markt verwacht men professionele communicatietools (bedrijfsbrochures, bedrijfspresentatie, productleaflets, website,...). Een goede marketing kan de verkoop écht ondersteunen. Denk aan bekende merken. Hun kracht zit in de marketing en de sales aanpak.
Skondras ondersteunt momenteel meer dan 260 bedrijven (kmo's en grote bedrijven) met hun verkoop en/of sales. Hier zijn wij uiteraard heel fier op!
Wenst u uw verkoop of marketing te laten ondersteunen door de specialisten van Skondras?
Op 011/28 60 20 staan wij u graag te woord. Of stuur een e-mail naar info@skondras.be, dan contacteren wij u om een eerste vrijblijvende afspraak met u te maken.
Graag tot binnenkort!