4 tips voor een hoge kwaliteitsscore voor jouw Google AdWords campagne

DEEL:

Kwaliteit boven kwantiteit Iedereen kent de advertenties die in Google verschijnen. Maar wat zit er nu precies achter? En waarom st...

Kwaliteit boven kwantiteit



Iedereen kent de advertenties die in Google verschijnen. Maar wat zit er nu precies achter? En waarom staat jouw concurrent altijd net boven jou? Hieronder leggen we uit hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw advertentie een hogere positie krijgt in de Google zoekresultaten.  

AdWords berekent voor elk zoekwoord een kwaliteitsscore. Deze kwaliteitsscore bepaalt de positie van jouw advertenties in de Google zoekresultaten. Over het algemeen geldt: Hoe relevanter de advertentie, hoe hoger de kwaliteitsscore. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe beter je positie en hoe lager de kosten voor een klik. Maar waar moet je nu precies op letten voor een hogere kwaliteitsscore? Een belangrijke factor die de kwaliteitsscore en dus ook de positie bepaalt, is de CTR (click-through-rate). 

1. Exacte zoekwoorden

Brede zoekwoorden zorgen ervoor dat je een grote groep mensen bereikt. Helaas, zijn het ook budgetvreters en genereren brede zoekwoorden een lage CTR. De zoekwoorden worden getoond bij het groot publiek, ook mensen die buiten jouw doelgroep vallen. Met exacte zoekwoorden kan je de juiste doelgroep bereiken. Het ideale scenario zou een combinatie van de twee zijn. Wat je dan wel best doet, is de brede zoekwoorden in een aparte categorie plaatsen. Op die manier ben je er zeker van dat je advertenties met exacte zoekwoorden, een hoge CTR, een hoge kwaliteitsscore en dus ook een hoge positie krijgen. 

2. Tiental zoekwoorden per advertentiegroep

Advertentiegroepen met veel zoekwoorden hebben vaak ook slechte kwaliteitsscores. Dit kan je oplossen door advertentiegroepen op te splitsen, zodat je je advertenties kan richten op specifieke onderwerpen, met gerichte zoekwoorden.  De CTR zal vanzelf stijgen en je advertenties krijgen een hogere kwaliteitsscore. 

3. Geografische targeting

Het is vanzelfsprekend dat als je de content aanpast aan je doelgroep, dat ze zich meer betrokken zullen voelen en sneller zullen klikken op je advertenties. Je kan je content aanpassen naargelang de regio, de leeftijd of de functie. Bij de variabelen denken we vooral aan zoekwoorden, advertenties en landingspagina's. De advertenties worden enkel vertoond bij een vooraf gekozen doelgroep, waardoor de CTR hoger zal liggen. 

4. Advertenties pauzen

Als je merkt dat een advertentie een CTR heeft onder 1,25%, kan je deze best pauzeren en aanpassen. Een slechte advertentie kan een negatief effect hebben op je volledige campagne.


FAQ_$type=three$author=hide$comment=hide$rm=hide$hide=mobile

Naam

afsluittechniek doelstellingen faq in de kijker jobs nieuws onderzoek opleiding productopleiding prospectie rendabel rendabiliteit sales sales coaching sales doelstelling sales manager sales resultaten stimuleren verkoopsgesprek werkmethode
false
ltr
item
Skondras Belgium: 4 tips voor een hoge kwaliteitsscore voor jouw Google AdWords campagne
4 tips voor een hoge kwaliteitsscore voor jouw Google AdWords campagne
https://4.bp.blogspot.com/-Lww0nWcQbPY/WOd-axTMRoI/AAAAAAAAA9A/cb_NDitOthE4h_ywstiN73I0GMIbTrFBgCLcB/s640/modern-technologies-1263422_1920.jpg
https://4.bp.blogspot.com/-Lww0nWcQbPY/WOd-axTMRoI/AAAAAAAAA9A/cb_NDitOthE4h_ywstiN73I0GMIbTrFBgCLcB/s72-c/modern-technologies-1263422_1920.jpg
Skondras Belgium
http://skondras.blogspot.com/2017/04/4-tips-voor-een-hoge-kwaliteitsscore.html
http://skondras.blogspot.com/
http://skondras.blogspot.com/
http://skondras.blogspot.com/2017/04/4-tips-voor-een-hoge-kwaliteitsscore.html
false
4288584766086914505
UTF-8
Geen artikelen gevonden ZIE ALLES Lees meer Antwoord Verwijder antwoord Delete Door Home PAGINAS ARTIKELEN Zie alles AANBEVOLEN LABEL ARCHIEF SEARCH ALLE ARTIKELEN Geen artikel gevonden Back Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zopas 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg DEZE OPMERKING IS PREMIUM Deel a.u.b. om te ontsluiten Kopie alle code Selecteer alle code Alle code is gekopieerd naar het clipboard Kan geen code/tekst kopiëren. Druk [CTRL]+[C] (of CMD+C with Mac) om te kopiëren