2018: het jaar van digitale en duurzame leads

DEEL:

Efficiënte benadering van prospects  De eindejaarsperiode ligt ondertussen al anderhalve maand achter ons. De feestkilo’s zijn na de ...

Efficiënte benadering van prospects 



De eindejaarsperiode ligt ondertussen al anderhalve maand achter ons. De feestkilo’s zijn na de nodige morningruns terug weggewerkt. Tijd om de koe terug stevig bij de horens te vatten. 2018 gaat het jaar worden waarin we – net zoals afgelopen jaren – opmerkelijke trends gaan zien.


1. Show me what you got

In het land van eenheidsworst is originaliteit koning. Die lijn kunnen we ook doortrekken naar sales. Prospects worden constant gebombardeerd met allerhande impulsen. Het is zeker niet evident om als sales specialist in deze massa er bovenuit te steken. Iedereen is actief op sociale media als Instagram, Facebook en LinkedIn. Daar is een verklaarbare reden voor. Video. Mensen houden er al dan niet bewust van. Net daar schuilt de opportuniteit voor de sales afdeling. Benader prospects met een goede, duidelijke en originele video. De kans dat je opgemerkt wordt, is een stuk groter. Een straight to the point video opnemen is eenvoudig en snel. Het komt ook een stuk minder opdringerig over want de prospect bepaalt zelf wanneer hij/zij de video bekijkt. Video is ook eenvoudig te sharen binnen een netwerk.


2. Teach them how to sell

Het is al lang geen trend meer, eerder een must: kwaliteit. Een onderneming duurzaam maken kan enkel door kwaliteit na te streven in plaats van kwantiteit. Zowel intern als extern. Zowel medewerker als klant. Als salesmanager is het een must om ook de nodige tijd te investeren in hun accountmanagers. All the way from the bottom to the top. Sterker opgeleide én begeleide sales profielen zorgen voor hogere verkoopresultaten. De betere resultaten en dus hogere ROI zorgen dan weer voor een beter gevoel bij de medewerkers en heeft een positief effect op hun motivatie.


3. “Talk to me”

Er zijn meer daily users dan ooit die gebruik maken van messaging apps als Facebook Messenger, Whatsapp en Live Chat opportunities op websites. Quasi iedereen communiceert via deze applicaties. De gemiddelde user is nagenoeg onhoudbaar benieuwd als er bovenaan de social media kanalen notificaties staan. Als jij als sales goeroe hierop weet in te spelen, heb je goud in je handen.

Maar ook op vlak van inbound, customer service, is dit een enorme kans. Je klanten communiceren gemakkelijker en sneller met jou via deze digitale kanalen. Bij het uitstippelen van de customer journey mogen deze kanalen absoluut niet ontbreken.


4. Geoliede sales engines

Het is een term waarmee je de afgelopen jaren om de oren geslagen wordt. Automatisatie. Allerhande bots gaan het werk van ons over nemen. “Sales zoals we het nu kennen gaat volledig verdwijnen”, hoor je dan voortdurend. Niets is minder waar. Er zijn facetten van het sales proces die simpelweg niet te vervangen zijn door automatisatie. Mensen communiceren op specifieke manieren. Een chatbot zal nooit menselijke emoties kunnen analyseren. En al zeker niet op een even natuurlijke wijze de ontvanger van respons kunnen voorzien. Met andere woorden blijft de sales specialist een heel belangrijke schakel in het sales proces.


5. End user is king

Als brand is het vaak de ultieme doelstelling dat je klanten echte ambassadors worden. Mensen die fan zijn van je merk gaan hun ervaringen ook binnen hun netwerk delen. Deze word of mouth is de meest waardevolle sales pitch die je maar kan bedenken. Maar hoe creëer je brand ambassadors? Natuurlijk moet je merk aan een bepaalde kwalitatieve maatstaf voldoen en je moet de juiste end user bereiken.

Voor alle saleskwesties: www.skondras.be

Naam

afsluittechniek doelstellingen faq in de kijker jobs nieuws onderzoek opleiding productopleiding prospectie rendabel rendabiliteit sales sales coaching sales doelstelling sales manager sales resultaten stimuleren verkoopsgesprek werkmethode
false
ltr
item
Skondras Belgium: 2018: het jaar van digitale en duurzame leads
2018: het jaar van digitale en duurzame leads
https://3.bp.blogspot.com/-N_t-UrBS7U8/Wo6-bCxToYI/AAAAAAAABEA/Tm5RlmTxIh8PfrhynYAGH-6mtUs56clAQCLcBGAs/s640/2018-het-jaar-van-digitale-en-duurzame-leads.png
https://3.bp.blogspot.com/-N_t-UrBS7U8/Wo6-bCxToYI/AAAAAAAABEA/Tm5RlmTxIh8PfrhynYAGH-6mtUs56clAQCLcBGAs/s72-c/2018-het-jaar-van-digitale-en-duurzame-leads.png
Skondras Belgium
http://skondras.blogspot.com/2018/02/2018-het-jaar-van-digitale-en-duurzame.html
http://skondras.blogspot.com/
http://skondras.blogspot.com/
http://skondras.blogspot.com/2018/02/2018-het-jaar-van-digitale-en-duurzame.html
false
4288584766086914505
UTF-8
Geen artikelen gevonden ZIE ALLES Lees meer Antwoord Verwijder antwoord Delete Door Home PAGINAS ARTIKELEN Zie alles AANBEVOLEN LABEL ARCHIEF SEARCH ALLE ARTIKELEN Geen artikel gevonden Back Home Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zon Maa Din Woe Don Vrij Zat Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Aug Sep Okt Nov Dec zopas 1 minuut geleden $$1$$ minutes ago 1 uur geleden $$1$$ hours ago Gisteren $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago meer dan 5 weken geleden Volgers Volg DEZE OPMERKING IS PREMIUM Deel a.u.b. om te ontsluiten Kopie alle code Selecteer alle code Alle code is gekopieerd naar het clipboard Kan geen code/tekst kopiëren. Druk [CTRL]+[C] (of CMD+C with Mac) om te kopiëren